lørdag 13. april 2013

Nysnø og nye spor i Lier

Det siste døgnet har det kommet rundt 15 cm nysnø. Lier kommune kjører i dag alt av løyper i Eikseterområdet, dva fra Eggevollen til Eiksetra og Svarthamna (+Løken og Vrangen). Videre opp til Skimten og rundene på Storsteinsfjell og Tverråsen.

Løypene fra Kanada vil ikke bli kjørt mer denne sesongen.

Det varierer nå fra ca +1 (eggevollen) til rundt -1 (Skimten). Det er litt utfordrende. En mulighet er å gå på rubbede ski. En annen mulighet er å forsøke seg med VR50 eller VR55N (uten sølv).

God tur! Det blir nok ikke kjørt noe særlig mer i vinter.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vil takke Lier for flotte skøyte-forhold! Fortsatt meget bra forhold i høyden, og løsningen med kun et spor er gull for de som vil slippe for mye klisterstyr på tampen av sesongen.
Synd at Drammen ikke kjører opp...

Anonym sa...

Supert på Tverråsen. Lier har kjørt nye spor i dag. Ingen grunn til å legge bort skiene enda. Rødt klister gjorde susen.

Kristian Str sa...

Hadde det vært mulig å gå på ski 1. mai, non sted i nærheten av Drammen, i år?

Anonym sa...

Haukåsbakken!

Anonym sa...

Jeg var på ski fra Grunnvannet og litt forbi Svarthamna i går. Så ja:)

Anonym sa...

Noen som vet om det er mulig å sykle rundt Glitre nå?

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk