torsdag 4. april 2013

Nye spor i nord

Det er i dag kjørt nye spor i Modums teig på Breili, Hovlandsfjell og Sponevollen-Kluftetangene. Lier har kjørt fra Eiksetra via Lelangen til Saga, Nykjua og Kanada, samt ut til Fallet.

Drammen kommer fremdeles til å kjøre noe framover. Jeg kommer tilbake med mer info om dette.

Smøring: Det er tørrføre noen steder, men jevnt over tar sola såpass utover dagen at det er nødvendig med klister. Et godt tips er å bruke Swix KR50, swix silver uinversal eller Rode Silver. Alle disse klisterne fungerer på temmelig finkornet snø også.

5 kommentarer:

Daniel Lillegård sa...

Var på tur fra Eggevolden og Dritarbakkene til Skimten og videre rundt Tverråsen i går. Det begynner å bli noe vann i sporet i lysløypa nå, så mitt råd er å ta bilen helt inn til Eiksetra hvor det fortsatt er fine forhold opp i høyden. Jeg gikk på K21n sølvuniversal og hadde glatte ski der sola sto på og litt trått i skyggen. Vurderer om det ble sesongens siste tur, selv om det sikkert går å holde på lenger.

Anonym sa...

takk for oppdateringen.

arne sa...

Turkompisen min ringte løypetelefonen for Nedre Eiker i dag og fikk der høre at de hadde parkert løypemaskinen for sesongen. Gikk til Sirikjerke mandag 1. april og da var det ypperlig føre. Noen som vet om det er greit i høyden fortsatt?

PArK sa...

Inne på heia er skiforholdene supre..! Lier kjørte rundene, og bedre feste og glid har jeg sjelden hatt. Isklister i bånn, universal med sølv oppå.

Kaptein Knutsen sa...

Takk til Drammen som kjørte løyper både lørdag og søndag! Flotte forhold på Skimtheia og Kamstrup/Goliaten. Universalklister er et enkelt valg på variabelt føre.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk