fredag 6. februar 2009

Nykjørte spor, men mer snø i vente

De aller fleste løypene i Drammen er kjørt i dag, og Nedre Eiker kjører nå løypene i Ulevannsområdet. Lier kjørte alt av løyper i går, men har ikke vært ute så langt i dag. Så langt har det ikke kommet mer snø enn at det er fullt mulig å benytte løypene.

Men det er venta ca 20 cm snø det kommende døgnet, noe som ikke gir de beste forholdene i morgen. Jeg går ut i fra at alt av løyper vil bli kjørt i morgen og søndag morgen, slik at det blir flotte forhold for en søndagstur.

Turtips: De løypene som er kjørt sist er lysløypenettet på Spiralen, her vil du har de fineste forholdene de nærmeste timene. Basert på tidligere erfaringer holder jeg det for meget sannsynlig at lysløypa Eggevollen-Eiksetra vil bli preppet i kveld.

Oppdatering lørdag formiddag: I dag er hovedløypene i Drammen kjørt opp, i tillegg til løypene i Eikseterområdet, bortsett fra Storsteinsfjell. Hvis du skal ut nå ville jeg starta fra Landfalltjern eller Eggevollen, siden løypemaskinen nylig har vært her.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk