onsdag 7. januar 2009

Overraskende gode forhold i Strømsåsen

Denne bloggen pleier å fokusere på nordsida av elva, fordi forholdene ofte er bedre her enn på sørsida, med Konnerud skistadion (kunstsnø) som et hederlig unntak. En årsak til forskjellene er høyden over havet.

Men sist uke, seinest i går kveld, har jeg hatt veldig fine skiopplevelser i Strømsåsen. Det var (nesten) trikkeskinner opp bakkene fra Svensedammen helt inn til Hellashytta, og man er nesten helt alene! (Bildet: rett før Kølabånn)

Jeg hadde godt feste med kun voks (VR55). Man bør være litt forsiktig utfor, fordi det har vært en del skrensing, særlig i de svingete partiene ned mot Svensedammen og ved Djupdalen. Jeg ville også vært veldig forsiktig hvis jeg gikk ned til Drafnhuset eller Galterud

Smøretips i dag: Grunnvalla + noen lag VR50 og VR45, samt LF8

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk