tirsdag 20. januar 2009

Løypemaskinene går konstant

Temperaturen på morgene er -2 grader og det snør. Det har nå kommet omtrent 50 cm nysnø, og det er meldt mer. Dette betyr at løypemaskinene går hele tiden, men man kan ikke hindre at det blir løst i løypene. Det er heller ikke mulig å holde alle løyper oppe til enhver tid, selv om så og si alle løyper blir kjørt opp i løpet av dagen. Ta en kikk på skispor.no for en oppdatering. Husk at denne ikke alltid er 100% riktig, fordi systemet er nytt i Finnemarka og det er en del innkjøringsproblemer
Siden det er meldt snø i en uke framover, vil jeg anbefale å ta en kveldstur i en av lysløypene, da disse erfaringsmessig kjøres flere ganger i snøvær. Jeg snakker da om Årbogen, Eggevollen, Konnerud og Spiralen.

Smøretips: Tempen varierer en del ift hvor høyt du er, men ofte ligger det rett under 0 grader. I går gikk jeg en tur i -0,5 på VR50. Dette var veldig fint når det ikke snødde, men litt kladding når snøen falt igjen. Derfor anbefaler jeg VR45 i høyden, og en blanding av VR45 og VR50 hvis du går i lavereliggende områder. For å blande dem inn i hverandre pleier jeg å legge på ett og ett tynt lag med smøring, VR45 og VR 50 annenhver gang. Som glider fungerer LF8 bra.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk