søndag 30. desember 2012

plussgrader i skogen - men det skal fryse på

Hei, det har regna mye i natt, og snøen er kram og våt. Det vil ikke bli kjørt på nytt nå, siden det skal fryse på. Etter at minusgradene returnerer vil det bli frest på nytt og satt spor, og da vil det bli veldig gode forhold igjen, og tørrvoksføre definitivt.

Alle løyper er åpne nå, men om du skal ut nå på formiddagen kan du prøve deg med myk voks, feks VR60, for å se om det holder. Hvis ikke må du ty til klister, feks Rode silver. Jeg skal ikke ut før i kveld, så jeg vil ikke ha et bedre smøretips i dag, men legg gjerne igjen kommentarer dersom dere er ute og erfarer noe annet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Utfordrende føre i dag, nokså hardt, men også delvis bløtt. Mye bøss i sporet etter vinden i natt.

Glenn Østerud sa...

Jeg smurte med VR60 som anbefalt i Swix sin smøreapp, men det var totalt bom 30.12. Heldigvis fikk jeg rester av en tube Universalklister av ei dame på Landfalltjern og fikk en kjempetur rundt Skimtrunden. Spikerfeste og god glid på det føre som var skulle men ikke tro, men det var det virkelig.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk