søndag 16. desember 2012

Nye spor i Nedre Eiker og Lier

Det regner i byen, men i skogen er det kjøligere. Nedre Eiker har på morgenen kjørt spor på Årbogen og videre til Solbergvann og ned Kamstrupen til Marimyr og Drammens løyper.
Lier kjører nå Eggevollen-Eiksetra-Solvang-Svarthamna, samt opp Dritarbakkane til Skimten og runden på Tverråsen. Det kjøres ikke fra Kanada i dag.

På Konnerud kjøres det på skistadion, samt rundt Mifhytta og Dalen-Sifhytta

Drammen er også i gang med løypene, det er kjørt opp til Langemyr fra Landfalltjern, samt ned til Stronghytta og Stoppen.

Det er varierende smøreforhold, fra ca 0 grader på Eiksetra til - 1 grad på Skimten, det kan bli noe varmere utover dagen, før det er meldt kaldere igjen i morgen. Det er ca +1 grad på Spiralen. Skal du feks bevege deg fra Spiralen opp til Skimten i dag er det ikke så enkelt å smøre. Slik jeg ser det er det to alternativer:
- bruk rubb
- Bruk VR50, som er en nullsmøring som fungerer bra på nysnø rundt 0 grader. Muligens bør du ha mykere smøring i plussgrader, det kommer litt an på fuktigheten og om sporene er glaserte.

God tur!

1 kommentar:

Haflan sa...

Veldig vanskelig i går. Forsøkte med rubbski og det var perfekt på spiralen-nivå, men så snart jeg var oppe på landfallhytta var det "is i rubben" og høye kladder. Muligens feil gradering på rubben, men vanskelige forhold var det. Turkompis gikk på tørrvoks. Rode Multigrade fungerte ok fra der jeg fikk kladder

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk