tirsdag 11. desember 2012

flere spor i kulda

Da er det satt noen nye spor, både på Årbogen i Nedre Eiker og fra Sponevollen til Kluftetangene i Modums løypeteig.

Lier kjørte i går Kanada-Nukjua-Saga, samt inn til Åsvanna. I dag kjøres det opp Dritarbakkane til Skimten og videre runden på Storsteinsfjell. Men det er veldig varierende snømengder her, så jeg ville ha venta med å gå her til det kommer mer snø.

Nedre Eiker har kjørt det aller meste av løyper fra Ulevann, mot Langvann, ned til Marivann og rundt Vrangla. Her er det fine forhold.

Jeg vet ikke noe om Drammen. De er ikke løypetelefonen lenger, og tydeligvis fungerer det ikke på skisporet.no, så da er det litt vanskelig å si noe sikkert. Men i går ble det kjørt fra Landfalltjern inn til Skimten. Oppdater gjerne med kommentarer

Det er kaldt ute nå, helt ned mot -20 grader i groper og søkk, nærmere -10 på høydedrag. Jeg ville i dag valgt ski med en fin struktur, CH4 glider og grønn voks.

9 kommentarer:

Kim Hoel Halvorsen RN MI sa...

Hei.

Planlegger en tur fra Oslo i Helgen med skigruppen.

Hvor vil du anbefale vi starter fra. Eggevollen/Eiksetra. Bompenger/Parkeringsavgift.

Kim

Anonym sa...

Start ved E.vollen. Greit med plasser, ingen avgift og en fin oppvarming mot eiksetra før du knekker av videre inn i marka.

Kim Hoel Halvorsen RN MI sa...

Takk!

Kaptein Knutsen sa...

Gikk Landfalltjern - Langemyr - Kamstrup - Termometerkrysset - Goliaten - Tverken - Tverråsen i dag. Det er satt nye spor i Kamstrup og Goliat-runden, men det er til tider ganske rufsete (uryddige spor, røtter, lyng, stein) :-) Dessuten meget store lokale temperaturvariasjoner!

Kristine sa...

Ut på tur i dag :-) Planlegger tur fra Kanada til Nykjua og videre til Åsvanna. Spent på tempen.... Håper ikke det blir som kaldt som jeg mistenker, uansett, blir deilig med en tur i julestria.

Noen som har prøvd å gå med VR30? Lyseblått? Tror dere det funker i dag, eller kun grønt?

IL ROS sa...

Ved så lav temperatur er VR unødvendig å bruke, da er de gode, gamle V-smøringene (som også er mye billigere) bedre. Hensikten med en VR-smøring er å forhindre at forurensninger i snøen fester seg til ski, og det er rundt null dette først kan bli et problem. VR-smøring er verken bra for deg eller for naturen heller (de inneholder fluor). Les mer her:
http://www.erdetfarlig.no/Artikler/Nyhetsartikler/Styr-unna-miljogifter-i-skisporet/

Anonym sa...

Skimtenrunden er i fin stand nå. Kun ett sted det stikker opp lyng, men dette forseres greit. Et flott "høyfjellsplatå" som jeg unner de fleste å oppleve.

Gunnar Schei sa...

VR-smøringer er også mer holdbare, slites ikke så fort av. Men enig med IL ROS, det trengs ikke nå på nysnøen

BorgeP sa...

Hei, kommer fra Oslo, hvordan kjører jeg til/ mot Ulevann?

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk