fredag 9. januar 2009

Stort sett fine forhold denne helga

Forholdene har holdt seg stabile en stund, så det er lite nytt å rapportere, annet enn at et forbigående mildvær på fredag stiller litt andre krav til skismøring. En fellesnevner er dessuten at det er greie forhold langs skogsbilveier, men dårlig i terrengløyper. Her følger en liten oppsummering av forholdene:

Lier: Det er gode forhold i Eikseterområdet, samt på strekningen Kanada-Saga. Nede i søkkene har ikke varmen fått tak, slik at snøen stort sett er tørr hele veien. Det er lenge siden løypene til Skimten og rundt Storsteinsfjell er preparert, her er det hardt og steinete.

Drammen: Det er lite snø, særlig i lavereliggende områder, men det er fremdeles mulig å gå på ski langs løyper som følger skogsbilveier. På nordsiden av elva ble løypene kjørt for en uke siden, mens det på sørsida ble satt spor i området Dalen-Sagdammen på søndag. Her er det ok forhold. Det er også gode forhold i Strømsåsen.

Nedre Eiker: Det ble satt spor sist helg langs skogsbilveiene i Ulevannsområdet, her er det greie forhold.

Smøretips: Fredag ville jeg ha satsa på VR60 eller 55, i morgen lørdag er det meldt kaldere, så da er nok VR45 eller 50 mer passende. Det er lurt å ha grunnvalla eller et tynt lag isklister i bånn.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk