mandag 27. mars 2023

Flotte forhold og tørrføre

Det er flotte forhold, over 1 m snødybde, og over 350moh er det stort sett tørrføre. Jeg anbefaler å bruke grunnvoks som varmes inn, eller klisterspray i bånn og tørrvoks oppå. Rode violet multigrade eller en lillavariant er bra nå på dagtid. Mer mot blå på kvelden når det er kaldere. 

Det er kjørt på nytt i Drammen i dag, hele hovedløypenettet, samt på Ulevannsområdet. I Lier er det kjørt fra Kanada til Eisketra via Saga, samt Lelangenrunden. De aller fleste spor er åpne.

Det er meldt betydelig med snø på onsdag og torsdag, så snart våger jeg påstanden at det vil bli skiføre i mai, men det avhenger selvsagt av aprilværet. Men at skiføret holder i minst 3 uker til, er jeg sikker på. Så spørs det hvor lenge de kjører løyper etter påske.

5 kommentarer:

Runar sa...

Prøvde smøreskia i dag men blåextra pluss vp45 oppå, det var ikke allverden feste, det kom ikke så mye snø og når de har frest det opp med den gamle omdanna iskorna snøen så er spora tidvis for glatte til ferste med tørrvoks. Så moralen blir, velg felleski:-)

Anonym sa...

Godt tips, Runar! Enig!

Anonym sa...

Kommer aldri til å skje

Runar sa...

Satsa på at de tre mm med nysnø i natt etter dagens oppkjøring av alle løypene ikke hadde endra føret noe særlig siden igår da jeg sleit Ulevannsrunden med elendig feste. Men det hadde det. I dag var det ingen partier med iskorna snø/is i sporene og tørrvoks hadde vært helt fint, feller satt maks men gled ikke maks.. Umulig å forutse med så lite nysnø, kanskje snødd mer i marka enn nedi bygda.
Jaja, snart blir det mildere og vi går over til rein omdanna grovkorna snø og føret blir enklere å smøre på, det blir enten klister eller feller som duger.

Owen sa...

Mitt vitnesbyrd om hvordan jeg ble medlem av Illuminati. Jeg vil kjenne folk som ønsker å bli med i den store Illuminati som et flott medlem av Illuminati som vil ha meg som et flott medlem. Han heter Lord Felix Morgan. Hjelp meg å få livet mitt tilbake fra dødsstadiet. Utskrives etter ca 5 år og seks måneder. Etter å ha blitt forrådt av så mange medlemmer av Illuminati. Gjennom årene var jeg håpløs og økonomisk på bakken. Men en dag mens jeg surfet på internett, kom jeg over innlegget til det store medlemmet av Illuminati Lord Felix Morgan og sa at hvis du var et av de store Illuminati-medlemmene, kan du bli berømt, rik og vellykket i livet. Jeg kontaktet ham og jeg forklarte ham alt og han anbefalte registreringen som ble brukt og jeg betalte for at det store medlemmet skulle få meg i gang og jeg ble innviet i Illuminatis verdensorden. Etter det ga de meg alle retningslinjene og ga meg beskjed om at nye medlemmer etter initiering vil bli belønnet med summen av $1 000 000 i kontanter. Med hjelp av Lord Felix Morgan. Jeg ble fullstendig innviet som et fullverdig medlem av Illuminati. Hvis rådet ditt er at du har prøvd en svindler før eller gjør det, er det opp til meg å hjelpe deg med å bli med, så prøv Lord Morgan. Det er din beste sjanse til å bli det du ønsker i ditt fremtidige liv. Kontakt ham via WhatsApp +2348056051569 eller e-post: Illuminatiofficial565@gmail.com

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk