onsdag 8. desember 2021

Snøvær - tør vi håpe på 10cm?

Det er fint skiføre både på Konnerud skistadion og på Martinsløkka i Lier. Der har det blitt lagt kunstsnø den siste uka, også har vi fått opp mot 10 cm natursnø på toppen. Flotte forhold her for blå swix, men det har vært litt kaldt og litt trå snø. Stigende temperatur nå og værskifte varslet seinere i uka.

Jeg forsøkte meg på Martinsløkka i helga, og det var flotte forhold. Overraskende lite folk også.

Det er ikke nok snø i terrenget ennå, men får vi 10 cm til så vil det være mulig å lage såle og kanskje sette spor langs skogsbilveiene. Vi følger med på situasjonen daglig.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk