onsdag 31. mars 2021

Påske - både på kalenderen og i løypa

Det er faktisk ganske mye snø i marka fremdeles, den er omdannet og siden det er minusgrader om natta veksler føret veldig. I sola kan det bli trått, særlig midt på dagen, og sørhellinger er utsatt for snøsmelting. Men det vil holde seg gjennom påska uten problemer oppe i høyden. Foreløpig ligger det opp mot 1 m snø der oppe.

Fine forhold fra Eiksetra og høyere opp i Lier. Har gått på Tverråsen/Skimten og der er det jevnt over fine forhold, men det blir bløtt midt på dagen om sola står på. I skyggefylte partier, feks opp til Svarthamna eller i områder ved Langvann og Vrangla er det skarpere føre og veldig fine forhold. 

Det er universalklister som gjelder. Ser at mange velger blanke ski nå og staker på flate partier og skøyter i motbakkene.

I dag har Lier kjørt løypenettet fra Eiksetra over til Saga og Kanada.

Øvrige løyper i omrdet ble kjørt i går eller i helga. Det holder seg ganske greit, så man kan gå det fleste steder over 400m. Jeg antar at de fleste spor vil bli satt på nytt i morgen

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk