fredag 2. april 2021

Flotte påskeforhold i marka!

Det er fremdeles flotte forhold i høyden, jeg gikk en lengre tur i går og over 450moh er det mye snø. Det er skarpt og raskt føre i skyggepartiene og på morgen/kveld, mens det blir litt bløtt midt på dagen i sola. De ter minusgrader om natta slik at det ikke minker så mye på snøen foreløpig. Tilsvarende dato i fjor (påska var en uke seinere) var det langt mindre snø.

Anbefaler tur i rundene i indrefileten i marka: Start på Eiksetra, gå opp Dritarbakkane til Tverråsen. Tverråsen er et yndet turmål for mange med flott utsikt. Derfra kan du gå via Tjuvtjern til Skimtrunden og opp til Skimten på 554moh - høyeste punkt i dette området. Derfra kan du gå runden på Storsteinsfjell. Utsiktspunktet er verdt turen alene, her får man fjellfølelsen og kan se deler av Tyrifjordeb, Oslo og Holmenkollen, Deler av Oslofjorden, Lier, Drammenfjorden go deler av Drammen.

I dag har Lier kjørt løypenettet i Eikseterområdet, inlusive løypene nevnt over (Skimtrunden er ikke kjørt i dag riktignok). Gamle Nedre Eiker har kjørt løypene i Ulevannsområdet - her er det mange fine løyper over 500moh hvor snøen holder stand

God tur!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Er det snøfritt på Eiksetraveien nå? Spør siden jeg har byttet til sommerdekk..

Bent Luther sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk