fredag 19. mars 2021

Alt ligger til rette for en flott skihelg!

Da er det helg igjen og løypemannskapene har vært veldig akive i dag:
- I Drammen har de kjørt deler av løyløypenettet på Spiralen
- I Lier har de kjørt mye. Eggevollen-Eiksetra-rundene på Tverråsen og Storsteinfjell og opp til Skimten. Svarthamna og Lelangenrunden.
- I gamle Nedre Eiker har de kjørt Ulevann-Solbergvann- Kamstrupen, Marivann rundt. Ser ut som det også er kjøt til Sandungene men vet ikke om det er kjørt rundt Vrangla
- Modum kjørte Engerstra-Nygårdshøgda-Dypingen
- Øvre Eiker har kjørt inn til Snaukollen - dette blir helgens turtips! Start gjerne ved Ulevann og gå via Øyvann og følg løypene til Snaukollen

Det er fremdeles minusgrader og kaldt om natta, noe som gir skarpt og raskt føre på morgenen og fra ca kl 17 om ettermiddagen. Midt på dagen kan det bli litt bløtt.

Jeg vil anbefale Swix vm klistr (universalklister) på dete føret. Bruk gjerne litt grunnklister i bånn. Et tips kan være å¨rengjøre såla, spraye på et tynt lag grunnklister, la dette tørke og herde og legge på et tynt lag universalklister oppå. Sett det ut i boden, elleri hvert fall kaldt og la det herde. Resultatet er trygt feste i morra. Rode multigrade klister gjør samme jobben

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk