lørdag 20. februar 2021

Regnvær og fuktig snø

Da har det regna en god del i løpet av natta og snøen har sunker noe sammen. De ter et litt vanskelig føre, når regner treffer sporene endres konsistensen i snøen og den blir grovere, samtidig som nysnøen fra i går er ganske finkornet. Det er nok mulig med flere typer festesmøring i dag, klistervoks kan fungere, i høyere området, feks oppe på Skimtplatået kan det fremdeles være en del tørr snø, mens i lavere områder er det klister som gjelder. Et klister som håndterer blandingsforhold er kanskje det aller bestem feks Swix KX45s. Et annet tips er Swix Silver Universal klister (K21s). Disse fungerer bra når det er blandingssnø og våt snø.

Det er kjørt de fleste plasser i løpet av gårsdagen, og noen nye spor på morgenen ifm skistadion på Konnerud, Mifhytta samt i Eikseterområdet. Jeg vet av erfaring at man er litt fprsiktige med å kjøre nye spor under  slike værforhold vi har nå, de ter bedre å vente litt til det tørker opp litt og forhåpentligvis fryser på om nettene.


God tur!



2 kommentarer:

Unknown sa...

Takk for innsatsen! Så bra for oss vanlig døde at denne bloggen finnes!

Gunnar Schei sa...

takk for det :)

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk