onsdag 16. april 2014

Lier kjører spor på nytt i nå!

Som meldt så er Lier kommune ute og kjører skispor for siste gang denne sesongen. Av bildene på lier-ski.com ser vi at det er faste fine spor og mye snø igjen.

I dag har det blitt kjørt fra Eggevollen-Eiksetra, videre til Svarthamna. Opp Dritarbakkane til Skimten, Storsteinsfjellrunden og Tverråsen. Både på Tverråsen og Storsteinsfjell er det enkelte åpne partier.

Sats på grunnklister + universalklister i dag. Husk at klisteret må avkjøle før dere går på det.

Da gjenstår det bare for meg å takke for sesongen 2013-2014. Det har vært litt opp og ned, men til tross for lite snø, så startet sesongen på kunstsnøen på Martinsløkka i midten av november, og pga nattefrost har den lille snøen som faktisk kom holdt seg helt inn i en sen påske. Ikke mange som tror meg når jeg sier at det er skiføre fremdeles :)

Velkommen tilbake til høsten! Skal vi satse på at de første sporene kjøres i Kanada eller opp til Svarthamna allerede i slutten av oktober?

2 kommentarer:

Haflan sa...

Takk for ypperlig service som vanlig. Skisesongen har vært litt opp og ned, men som du beskriver har det vært mulig med fine skiturer helt til nå. Er man veldig ivrig er det jo bare å ta en tur til fjells. I år er det nok mulig skaren vil bære i juni, i hvert fall på Veggli

stian sa...

Takk for nå, herlig å følge 'nesten' daglige updates og smøre tips. I år hadde vi faktisk bare 1 skikkelig knall dag, altså med perfekte løyper og strålende sol. Ellers har det vært mye grått vær (og perfekte løyper :-) ) .

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk