torsdag 24. april 2008

Nattefrosten sørger for skiføre

Ingen av kommunene har kjørt løyper siden lørdag. Nedre Eiker melder onsdag at de ikke vil preparere denne sesongen. Men pga nattefrost og store snømengder i terrenget er det fremdeles gode forhold, særlig på morgenen og kvelden. Så lenge det er frost om natta vil snøen ligge lenge, og forholdene vil holde seg brukbare, så lenge folk benytter løypene.

Etter en tur i Liers løypenett på onsdag, vil jeg anbefale en tur med utgangspunkt i Eiksetra. Særligopp til Løken og Svarthamna er det gode forhold. Det er også mulig å starte fra Eggevollen, men her minker snøen, særlig nederst.

Smøretips: Morgen/kveld, swix vm universalklister eller rode rossa klister. På dagen, swix rød eller gul klister

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk