fredag 11. desember 2020

Overraskende bra forhold i marka!

 Jeg var ute en tur i går kveld og fant overraskende bra forhold! Fra Eggevollen til Maratinsløkka var dte tråkka med stor maskin, men ikke satt spor. Helt kurant å gå på ski der, særlig skøyting. Det er fine forhold på Martinsløkka, her er det satt spor for klassisk og skøyting. Deretter er det litt halvveis forhold opp til Solvang, mens på skogsbilveien fra Grunnvannet og opp til Svarthamna er dte sporsatt og veldig fine forhold. Så nå er sesongen i gang for alvor. I hvert fall i Lier!

Det har også blitt kjørt litt i Drammen i dag, fra Sparavollen til Skimten. Man ser løypemaskinens avtrykk på lier-ski.com 

Det er nullføre nå, mange jeg møtte i går gikk på rubbski men var ikke helt happy. Jeg hadde godt hell med VR55. Vanskelig å gi et konkret tips, men VR55 og Rode violet er nok et godt forslag akkurat nå

1 kommentar:

Lasse sa...

12-12-2020
Fullt mulig med en skitur nå. Gikk fra Underlia til Skimten via Skimtrunden. Lite snø opp de første bakkene fra Landfall. Ikke kjørt, ble vel kjørt dagen før. Varierende temp og nedbør gjorde felleski til et greit valg.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk