tirsdag 29. desember 2020

Mye snø i marka - mange muligheter for skiturer

Det har vært nedbør mer eller mindre sammenhengende siden 2.juledag, så det har vært vanskelig å følge med på når det har snødd og når det har regna. Men i skrivende stund ligger det ca 70 cm snø over 400 moh, og forholdene ligger til rette for mange fine skiturer framover - særlig om kuldegradene som er meldt slår til.

Det snør fremdeles, men Lier har kjørt det meste i Eikseterområdet, inklusive Tverrsåen, mens Drammen har kjørt hovedløypene både på Spiralen (forholdene her kjenner jeg ikke til) samt opp til Skimten via Tverken. Kamstrupen til Marimy er også sporsatt. Det er også kjørt noe i området Ulevann.

På sørsida er det kjørt på Konnerud stadion, lysløypa ved MIF-hytta, Bremsarunden og Katthusdalen.

Legg gjerne igjen kommentarer med turtips og -rapporter.

Jeg kommer tilbake med smøretips onsdag morgen.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk