mandag 29. februar 2016

Fin start på vinterferien!

Det har vært en strålende helg og det ser ut som om finværet holder seg, i hvert fall en stund til, men det er meldt flere skyer utover dagen og uka.

Det er -2 grader i skogen og vesentlig kaldere i dalen nå før sola varmer. Dette betyr at VR45 vil fungere bra, evnt justere med litt VR50 i tråkket.

I dag er følgende løyper kjørt:
- Konnerud skistadion
- Eggevollen-Eiksetra
- Spiralen-Årvkisla-Hvalsdammen-Landfalltjern

Oppdatering ettermiddagen:
Det fungerte fint med VR45 i dag. Følgende løyper ble kjørt utover dagen:
- Lier: Eiksetra-Svarthamna, Tverråsen og Storsteinsfjell
- Drammen: Tverken, Skimten og Skimtrunden


2 kommentarer:

Aud sa...

Ser ut til at det kan bli realt nullføre og fallende nysnø til helga. Er det noen gamle ringrever her inne som har smøretips til oss som ikke har hverken pels eller rubb under skia?

Anonym sa...

Aud:
Du kan vurdere dette:
http://www.skiaktiv.no/artikkel/5827/haarete-foere-krever-haarete-ski.html

Eller dette:
http://www.swix.no/Produkter/Smoereprodukter/Feste/Spray-tape/Swix-Grip-Tape-XC-5m

Jeg har forsøkt begge og det fungerer bra, om ikke må du årøve deg frem med smøring for rundt null grader f.eks vr50 og oppover.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk