lørdag 23. januar 2016

Nykjørte spor lørdag morgen

Oppdatert kl 11.03: I dag har Drammen kjørt så og si hele løypenettet fra Spiralen til Skimten, samt Kamstrupen. Lier har kjørt alt i Eikseterområdet, inklusive opp til Svarthamna og Skimten, Tverråsen og Storsteinsfjell. Her er det flotte forhold nå som det har kommet ca 5 cm snø i natt.

Nedre Eiker har kjørt nesten alle løyper i Ulevannsområdet, så her er det veldig fine forhold langs de mange skogsbilveiene. Det er også kjørt på Årbogen.

På Konnerud er det meste kjørt, både på stadion og i Strømsåsen, samt ved Mifhytta, Sagdamrunden, Katthusdalen og på Vestskauen i Sande.

Det er en del mildere enn i går og det forventes at temperaturen stiger litt utover dagen. Nå er det føre for blå swix i høyden (-5) mens det er noe varmere lenger nede og der vil kanskje VR 45 være bedre.

1 kommentar:

Runar sa...

Har vært en runde fra Gamledammen og Kamstrup til Ulevann-Langvann-Solvang og Tverråsrunden i dag. Gode løyper synes jeg, litt rusk her og der men med "herpeski" er det helt greit.
For de spesiellt interesserte så er "gamle-Kamstrup" gått opp fra litt etter Grandalen:)
Nå er det bare å kose seg før mildværet kommer og kanskje...kanskje tar fra oss vinteren....

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk