torsdag 7. januar 2016

Nye spor satt i Finnemarka

Da har det blitt satt nye spor siden sist. I dag er følgende kjørt (se forøvrig kartet fra Skisporte.no):
- Lier fra Eiksetra ned til Sjåstad, samt opp til Skimten. Er i gang med runden på Tverråsen, status her er uviss.
- Drammen fra Sparavollen til Tverken og opp til Skimten (ikke Skimtrunden). Kamstrupen inn til Marimyr. Jeg tror ikke det er sporsatt her men kan ta feil.

På Sørsida av byen er det kjørt spor på Konnerud igjen. Her er det virkelig flotte forhold nå og ca 4 km rundløype der oppe. Det ble også kjørt på Vestskauen (Sande i går)

Det er temmelig kaldt nå. -13 til -15 grader. Jeg ville ha brukt grønn swix, finslipte ski, CH4 glider og ekstra klær. Men det er veldig flott ute nå i finværet!


4 kommentarer:

Runar sa...

Vært ute i marka idag og kan melde følgende:
Gode faste løyper uten sporsetting fra toppen av aron til Tverken,fint for skøyting. Grei løype over Langemyr til Ballklubbkrysset også denne uten spor og en del fuktigere og bløtere snø enn på Bolstadveien. Så at det i dag også er kjørt inn Kamstrup uten sporsetting, men denne løypa prøvde jeg ikke.

Videre til Skimten er det nykjørt og bedre enn for to dager siden, men vær forsiktig ned igjen pga steiner. Tverråsrunden er også kjørt i dag, møtte maskinen da den var på vei mot Storsteinsfjell fra Skimtvarden. Jeg gikk Tverråsrunden og den var kjørt bred og fin uten spor, men fast snø, endel oppstikkende lyng men lite steiner, bra å skøyte der nå vil jeg tro. Isen over Tjuvtjernet var fin uten noe overvann, kan være bedre å velge den istedenfor løypa rundt tjernet da det er mye steiner noen steder der.

Skimtrunden gikk jeg opp selv med ørlite hjelp av ett mindre eksemplar av en elg da:)

Kaptein Knutsen sa...

Nok en gang takk for fersk og hands-on løyperapport, Runar! Da blir det en tur på blant annet Tverråsen i morgen. Vurderer å sjekke ut Kamstrup også hvis tiden strekker til.

Gunnar Schei sa...

Takk for fine rapporter Runar!

Anonym sa...

Endelig sesongens første ski helg, men Drammen kommune skuffer stort! 20 cm snø det siste døgnet, men Drammen kommune starter ikke løypemaskinene før kl 12. Det er sløvt det!

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk