fredag 7. mars 2014

Sesongen på hell - mange løyper kjøres for siste gang

Da har jeg nettopp prata med Bjørn Ringstad i Drammen kommune, og han informerer om at Drammen kjører en del løyper for siste gang i dag. Dette gjelder Spiralen og alle løyper hvor de gås over myrer (feks Kamstrupen). Her er det nå vått og åpent, og maskinene setter seg fast. Dersom det skal kjøres på nytt her, er vi avhengige av en ny kuldeperiode hvor myrer og vann fryser til igjen - og det ser vel ikke slik ut dessverre. De vil heller ikke kjøre nedfartene mer.

På Sørsida kjører de kun Sagdamrunden, man kommer seg ikke ned til Konnerud med maskinene.

Men fra Stiboltkrysset og opp langs skogsbilveiene er det fremdeles fine forhold.

I dag har Drammen kjørt hele løypenettet. Lier har kjørt Eggevollen-Svarthamna. Modum har kjørt Engersetra-Nygårdshøgda-Dypingen. På sørsida er altså Sagdamrunden-Stegla kjørt opp.

Det er forøvrig klsterføre, jeg anbefaler universalklister, feks Rode Multigrade kilster, eller swix vm.

1 kommentar:

Dagis sa...

Ikke våt snø i kveld.
Selv om det var 3 plussgrader på Landfall var det isete løyper. Kanskje er det på grunn av væromslag og lavere luftfuktighet. Og at kulda i snølaget gjør at også snøen i det øverste laget fryser til. Ikke vet jeg, men rubbskiene som har funka prima på den våte snøen i ukesvis var komplett udugelige i kveld og jeg måtte stake hele veien opp. Gøy ned igjen da.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk