tirsdag 18. mars 2014

Rapporter: Flotte skiforhold!

Som dere ser av kommentarfeltene så er det flotte forhold nå, og jo høyere opp desto bedre. Det er fremdeles grunnklister (feks den du får på spray) + universalklister som fungerer best.

I dag har Drammen kjørt løypene fra Sparavollen og Landfalltjern til Tverken og Skimtrunden, mens Lier har kjørt Eggevollen-Eiksetra-Skimten-Storsteinsfjell og Tverråsen.

På sørsida har de kjørt lysløypa ved Mifhytta og på Konnerud skistadion.

Personlig vil jeg anbefale en tur i løypene i Modum sin teig: Engersetra-Nygårdshøgda-Dypingen er kjørt i dag og det er en flott trase hvor du stort sett kan være helt alene - dersom det lokker da :)

2 kommentarer:

Runar sa...

Vært fra Landfalltjern til Tverråsen og Storstein samt Skimtunden idag. fine forhold spesielt i høyden. merker meg - og det er ikke for første gang - at han som kjører for Lier freser opp løypene en god del bedre enn hva Drammen kommune får til, litt rart da de kjøpte ny maskin for få år siden. Oppe ved Skimtruden ser en det veldig klart der Lierløypene møter Drammens, det er en god del hard is i sistnevnte men mer finkornet i Liers. konklusjon, ta en ekstra Storsteinsrunde, den var knallfin idag!

Pulk&Perm sa...

Kan bekrefte flotte forhold. Vi som bor i Drammen og Lier er privilegerte som kan gå i nykjørte spor hver dag. Fantastisk!

Og i dag snør det, hurra!

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk