mandag 12. desember 2011

litt usikre forhold, noen nye spor

Det er nå +2 grader i skogen, og lett regn, noe som fører til litt vanskelige forhold. Det har kommet et par cm snø siden i går, og så legger dte seg litt regn på toppen. Det kan også gå over til sludd.

Drammen kjører i dag Kamstrupen og Skimtrunden fra garasjen øverst i Sparavollen/ Underlia. Løypene på Spiralen har også blitt kjørt i dag.

Lier kjører ikke spor før forholdene er mer sikre i Eiksetra. Nå kjører de i skrivende stund med maskin fra Eiksetra over til Lelangen, Saga, Nykjua og Kanada. Jeg er likevel usikker på hvor trygt det er å gå på ski her, pga tømmerdrift og trafikk ifm småviltjakt.

Modum har kjørt opp løypene i området Engersetra-Nygårdshøgda

Smøretips: Oi, denne er vanskelig. +2 grader er normalt helt greit for VR60. Spørsmålet er bare hvor mye regnet får å si - blir det sørpe og vann i sporene, så må klisteret fram, i så fall velg et sølvklister, som fungerer godt på overgangsføre (feks Rode Silver, eller Swix silver universal).

Tar gjerne i mot tips, jeg kommer meg ikke ut før tidligst i kveld, når dte sannsynligvis fryser på igjen. Jeg håper at det blir kjørt spor i kveld, hvis det fryser på.

2 kommentarer:

Dagis sa...

Da er http://www.lier-ski.com/ oppdatert med værdata fra Skimten og Eiksetra i tillegg til Garsjø/Martinsløkka. Spesielt glad for målestasjonen på Skimten. Veldig nyttig å se tempen der før jeg smører skia.

Venke sa...

Takk for at du holder oss oppdatert!!!! Følger med ofte.... Keep up!!

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk