søndag 11. desember 2011

kort søndagsoppdatering

Det er nå ca -10 grader oppe i høyden, og fine forhold. Siden jeg skrev sist om sporsetting, har det blitt kjørt nye spor i Eikseterområdet (i går kveld) fra Eggevollen til Svarthamna + Løken-Snaret.

Alt ligger til rette for en fin søndagstur. Jeg ville ikke valgt de fineste skia, siden det vil kunne ligge litt grus her og der, særlig etter hvert som flere kommer seg ut og begynner å ploge opp utforkjøringene. Men det er snart meldt mer snø, så det problemet er midlertidig.

Det er ganske kaldt, så vanlig blå swix vil være et sikkert valg, ikke noe problem å få feste i dag. Litt vanskeligere med glid. Om du har muligheten, velg ski med fin struktur og en kald glider, feks CH/LF 6

Smøreoppdatering søndag ettermiddag: Tempen stiger og stiger, nå er vi oppe i -4 grader. Vanlig blå kan bli akkurat litt for hardt, slik at blå extra, Rode weiss eller VR45 burde passe bra.

1 kommentar:

Per Olav Horne sa...

Flott tur i morgentimene. Tok Kampstrupløypa. men den var løs og flere dårlige partier. Men strålende vær og -4 grader på Tverken.

http://connect.garmin.com/activity/133844234

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk