mandag 11. januar 2010

Sauesetra er kjørt!

Oppdatering tirsdag: I dag har Drammen kjørt løypa forbi Sauesetra for første gang i vinter. Dette er en av mine favoritter, å gå fra Årkvisla opp til Sauesetra og videre inn til Skimten. Ganske friskt å kjøre ned igjen samme veien ;-) I tillegg så er det kjørt til Tverken. Lier har kjørt lysløypa, samt gamleløypa mellom Eggevollen og Eiksetra. Modum har kjørt bra Bekkely til Breiliflaka.

Tempen varierer mellom 3-4 minusgrader på toppene, ned til -15 på myrer og vann. Blå swix ller blå extra/ VR45 vil fungere bra i dag. Unngå grønn for bakglatte ski i høyden.

Mandag:Temperaturen er i kveld raskt stigende, og på Eiksetra er det nå -5 grader, mens det er -10 i byen. Lierhar kjørt spor fra Eiksetra over Snaret via LElangen til Saga, Nykjua og Kanada, samt ut til Fallet. Drammen har kjørt løypene på Spiralen samt opp til Landfalltjern og inn til Tverken. Nedre Eiker har kjørt lysløypa på Årbogen. Modum har kjørt Svartdalsveien og opp til Breiliflaka.

Nå i kveld ville jeg i dag gått på CH7, samt VR40 eller blå, evnt blå ekstra. Burde være greie smøreforhold.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var på tide! Gikk der i dag, men det var veldig løst selvsagt. Blir sikkert fint når løypene får satt seg og de kjører et par ganger til

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk