torsdag 24. desember 2009

Gave fra værgudene - og løypekjørerne!

Oppdatering 1.juledag (kveld): Det laver ned nå, så oppkjørte løyper snør raskt igjen. Men i dag har løypekjørerne vært ivrige - til tross for feiring og julero. I dag har løypene fra Kanada til Nykjua og Saga, samat ut til Fallet blitt kjørt opp. I Drammen er hovedløypene fra Spiralen til Landfalltjern og Tverken kjørt opp, samt rundene på Tverråsen og Skimten, og Kamstrupen. Av hovedløyper mangler særlig den nye løypa til Goliaten fra løypekrysset før Marivann. Jeg kommer tilbake med ny melding i morra tidlig. I skrivende stund er det -2 grader, og føre for blå extra eller VR45.

God skijul alle sammen! I natt har det kommet 20 cm nysnø, og det snør ennå, så nå kommer det snart til å være t gnistrende føre i absolutt alle deler av marka. I dag, på julaften, vil Lier kommune, med en utrettelige Haverstad i spissen, settt spor i Eikseterområdet, dvs Eggevollen-Eiksetra-Solvang-Løken-Svarthavna-Langvann-Vrangen. Men også opp til Skimten. Kanada vil tas i morra. Drammen kjører på formiddagen de fleste hovedløypene, inkl Spiralen, Tverken og Skimtrunden, men ikke Kamstrupen eller Tverråsen.

Det er minusgrader, men bildene på Lier il tyder på at det er noe varmere i høyden. Blå extra vil nok fungere greit i dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eiksetravegen ble brøytet kl 07:30 i dag. Møtte tråkkemaskin ved Eggevollen kl 08:45. God jul til brøytebil- og tråkkemaskinsjåfører :-)

Anonym sa...

God jul til dere alle. Jeg var på Spiralen kl. 11.00 i dag og da var det ikke kjørt noe steder dessverre. Håper på en bedre tur i morgen.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk