lørdag 26. desember 2009

Det snør ikke spor..

God jul alle sammen! Vi får si som skiforeningen - det snør ikke spor. Men kommunene i Drammensdistriktet er meget ivrige etter å få satt spor i marka. I dag har Lier kjørt så godt som alle løyper i Eikseterområdet, til og med Alvdal, men ikke Storsteinsfjell. Men ikke fra Kanada i dag. Nedre Eiker har kjørt fra Årbogen (lysløypa) og videre inn til Solbergvann og Vrangen, samt rundt Ulevann og inn til Langvann.

Drammen kjører alle hovedløyper, inkl rundene på Tverråsen og Storsteinsfjell, samt Kamstrupen. Nå kl 1030 kjøres løypene fra Landfalltjern ned mot Spiralen via Strong.

På Konnerud og Strømsåsen har de kjørt opp de aller fleste hovedløyper rundt sif- og mifhytta, samt fra skistadion og løypene i Strømsåsen. Nå kl 1030 er det satt spor fra Galterud. Jeg er usikker på om det vil bli satt spor fra Drafnhuset.

Det er -5 grader, og føre for blå swix. Men legg på et tynt lag smøring, siden det vil være litt løse forhold etter det store snøfallet. Jeg tar gjerne i mot kommentarer, særlig ift hvor løse forholdene er, og hvor det er best løyper akkurat nå.

Takk til Ørjan Thune for dette flotte vinterbildet tatt på julaften :-)

3 kommentarer:

Reidar fra Gulskogen sa...

Vi dro fra Dalen og inn forbi Sif-hytta og videre rundt Sagdammen i 15.30 tiden 2.juledag. Nede ved Sagdammen møtte vi to jenter på hest ridende i skisporet. En ting var det at sporet var slitt etter en dag med mye folk men, å gå i hestespor og hestemøkk(!) var ikke så trivelig. Jeg sa til jentene at de skulle være glad de traff en skiløper som selv er glad i hester (unntatt i skisporet) Hadde de møtt de rette hadde de nok fått en god posjon kjeft for å ri der, men siden jeg har en datter som også har hest, tok jeg det ikke så tungt. I morgen drar jeg fra Lanfaldtjern..

Gunnar Schei sa...

morsom historie! jeg ville nok ikke vært like nådig, det kan jo bli farlige situasjoner med hurtige skiløpere rundt en sving, hestene skremmes o.l. Hester har ingenting i skisporet å gjøre, det er nok av stier som ikke har skispor :-)

Anonym sa...

Hest er best på brødskiva.
Torbjørn

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk