søndag 20. desember 2020

Påskeføre!

 Nå er det jul igjen og nå er det jul igjen og jula varer helt til påske?? Jeg skal ikke begi meg inn på diskusjoner rundt kalender, teologi eller faste, men faktum er at det er påskeføre i marka nå. Jeg gikk en fin tur i dag og hadde spikerfeste med universalklister. 

Det er veldig fine spor de fleste steder i Eikseterområdet, men enkelte plasser har myrer og bekker gjort innhogg i løypene. Særlig gjedler dette to steder:

- De siste 500 m ned mot Eggevollen

- Løken-Snaret

Ellers er det oppsiktsvekkende bra forhold, mildværet tatt i betraktning.

1 kommentar:

Megalep sa...

Vært på Tverråsen og det er ikke noe jeg anbefaler da det har smelta mye mer enn jeg trodde på få dager. Det er en del åpne steder i traseen hele veien rundt og mye vann. Det er mulig å gå selvsagt men du legger ikke treningsturen dit nå,løypa er også veldig ujevn. Forholdene er mer sånn som det pleier være på de sene vårskiturene. Rundt Tjuvtjernet er det lite poeng i å gå. Fra Drammenssida er det ikke skiforhold opp til Tverken, deretter hardt og dårlig.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk