søndag 13. desember 2020

Flere muligheter nå

Det er i Lier i Eikseterområdet at forholdene er best og løypemaskinene ruller daglig. Her ligger det nå 30-40 cm snø og forholden eer ganek gode. Særlig fra Martinsløkka og inn til Svarthamna er det bra. Sporsatt hele veien.

Lier kjørte også fra Kanada på fredag. Det ble også tråkka såle i Drammen fra Sparavollen til, samt på området Engersetra-Nygårdshødga-Dypingen før helga. Her ligger forholdene til rette for fine spor ved neste kjøring. Det er meldt ca 15 cm snø i morgen før været snur til regn igjen, men det er såpass mye snø oppe i høyden nå til at det vil holde seg fint framover.

Snøgrensa ligger på ca 250-300 m.

Det er nullføre eller såvidt plussgrader nå, litt krevende å smøre på nysnø under slike forhold. Rubb funker normalt greit, VR55 er også fint, men det har jeg ikke testa i dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

De kjørte rundt Tverråsen i dag, to ganger faktisk så der er det god såle og kurante spor. Løypene opp fra Landfalltjern/Drammenssia er seriøst dårlige, bare vingling uten spor og veldig dumpete hele veien, også etter Tverken og innover.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk