fredag 9. mars 2018

Løypene klare før helga

Det har kommet noen cm nysnø de siste par døgnene, noe som betyr at sporene bør kjøres på nytt for å få topp forhold igjen. Det er meldt temmelig bra vær i helga, så her er det bare å komme seg ut!

Oppdatering ettermiddagen: Nå har de aller, aller fleste løypene blitt kjørt (se kart), så mulighetene ligger åpne. Dette gjelder alle løyper i Drammen og Lier, alt i Nedre Eiker minus Ulevann rundt, alt i Øvre Eiker (inkl Snaukollen) og alt i Modum sør for Sponevollen (nordre del ikke kjørt). Det er meldt knallvær i morgen, men snø på søndag, så bruk lørdagen godt!


Det er nå ca -2 grader i høyden og VR45 eller Rode multigrade (viloet) vil fungere. I lavere områder er det nullføre, så her må du på med mykere smøring, prøv gjerne VR50 eller VR55.


1 kommentar:

Anonym sa...

Ulveløpet i morgen

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk