tirsdag 27. januar 2015

Varierende temp og nye spor

Da er det litt kaldere igjen  - eller det varierer veldig. I groper og søkk er det kaldere, på høydedragene er det varmere. Sånn kan det nok bli noen dager framover - mer nedbør i morgen ser det ut til.

Men det er satt nye spor fra Eggevollen-Svarthamna og fra Eiksetra over til Saga-Nykjua-Kanada og ut til Fallet. Drammen har kjørt Spiralen og opp til Skimten (på Skisporet ser det ut til at maskinen har stoppet i skogen rett før Tjuvtjern) På Konnerud har de kjørt Strømsåsen, Stadion, Sagdamrunden og ned til Stadion samt rundt Mifhytta.

Det er isete der hvor det ikke er kjørt på nytt, så jeg vil anbefale å gå i nykjørte spor. Her kan det variere fra ganske finkornet og kald snø til våtere snø pga temperaturforskjellene. Jeg ville valgt Kx40 S silverklister som fungerer bra på blandingssnø på begge sider av 0 grader. Men vær kritisk til dette tipset, jeg har ikke vært i skogen i dag og det er varierende forhold.

6 kommentarer:

Torleif sa...

Noen som vet hva endelig løypetrasè blir på hauern?

Anonym sa...

Korteste vei Kanada-Spiralen via Tverråsen. Det blir bra:-)

Kristian Str sa...

Går det ann å se hvem eller hvor mange som er påmeldt til Hauern noe sted?

Anonym sa...

Noen som har vært i marka og sett hvordan det har gått med snømengden og løypene etter det siste døgnets mildvært og regn?

Torleif sa...

Det kommer sikkert en startliste etter hvert.
Men jeg er ganske sikker på at det ikke er så mange som tidligere år. Meldte meg på i går kveld, og da var det 950 plasser ledig. Starta vel ut med 1400 eller 1500 plasser, så da er det vel 5-600 påmeldte kanskje?

Det som også er litt interessant er om seeding-statusen til birken består nå som løypa blir under 40km...

I det hele tatt synes jeg Hauern som arrangement er litt dårlige på info, pris og arrangementet i seg selv. (Sett i forhold til Montebellorennet f.eks..)

Anonym sa...

Var og skøyta rundt Hvalsdammen i går. Det ligger jo i en kuldegrop, men nedbøren hadde i hvert fall kommet som sludd/vår snø i høyden som Stibolt ligger på (250 moh?) og området rundt der.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk