søndag 11. januar 2015

Er sesongen endelig i gang?

Det har kommet drøyt 10 cm snø og i skrivende stund snør det igjen. Værvarselet for den kommende uken gjør meg til forsiktig optimist - mer snø i vente og kulde i langtidsperioden.

Det er foreløpig litt for lite snø til at det blir forhold til å gå på ski de fleste steder. Foreløpig er det Martinsløkka ved Eiksetra som har de beste forholdene. I tillegg preppes det over Garsjø og opp til Svarthamna, så det er mulig å få seg en fin skitur i dag for de som ønsker det :)

Opp til Svarthamna ville jeg nok foreløpig brukt eldre ski som kan tåle en ripe eller to.

Det er nå ca -3 grader. Rode Multigrade (violet) er et godt alternativ i dag. Bruker du swix ville jeg forsøkt meg med VR45, kanskje med litt VR50  i tråkket (dersom det er mildere der du er). Men det er meldt synkende temperaturer utover dagen.

God skisøndag :)

8 kommentarer:

IL ROS sa...

Noen som har prøvd opp mot Svarthamna? Mye grus/is?

Glenn Østerud sa...

Jeg har fått tips fra noen som også har fått fra Eggevollen. Noen som kan bekrefte/avkrefte om det er kjørt spor helt fra Eggevollen til Svarthavna?

Anonym sa...

Hørte rykter om grunnpreparering med scooter i nærheten av Tverken. Stemmer dette?

Aud sa...

Anbefaler appen som kan lastes ned fra www.lier-ski.com

Gunnar Schei sa...

så vidt meg bekjent er det ikke kjørt fra eggevollen, men fra Eiksetra til Svarthamna

Gunnar Schei sa...

ikke sett grunnprepp ved tverken heller.

Gunnar Schei sa...

Opp til Svarthamna er tidvis isete og en del stein dessverre. Bedre i området Kanada-Nykjua

Unknown sa...

Noen som vet om forholdene Fjell - Konnerud?

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk