lørdag 17. januar 2015

Klart for en helgetur på ski

På morgenen i dag har Lier kjørt løypene fra Eggevollen via Eiksetra til Svarthamna. Det er tidvis lite snø, men helt øverst mot Svarthamna er det ganske bra.

I går ble det kjørt fra Kanada via Nykjua til Saga. Her er det jevnt over overraskende gode forhold. Det ble også kjørt opp Dritarbakkane til Skimten og Tverråsen, men her kjenner jeg ikke forholdene. Erfaringsmessig må det komme mer snø før dette området er farbart. Merk at det har vært gjort utbedringer av traseen i Dritarbakkane.

Det er også kjørt fra Olsrud/Dalen til Skioldhytta. Deler av Montebelloløypene er kjørt.

Jeg er litt usikker på sporene på Konnerud da det rapporteres om problemer med løypemaskinen. Det skal ha vært forsøkt å sette spor med ATV, jeg er usikker på kvaliteten på dette, men skal ta en tur ila dagen og sjekke.

Jeg antar at Drammen vil kjøre løypene når det blir jevnt minusgrader.

Det er ca -1 grad nå, da anbefaler jeg VR50. Det kan være varmere flere steder, så ha VR55 i reserve. Rode violet mulitgrade kan også være et godt alternativ på -1 grad.

2 kommentarer:

Runar sa...

Gikk fra Gamledammen i dag, en må først bære skia opp til Kamstrupløypa. Brøytet til Tverkenveien over Langemyr, gjennomslagsskare der. Gode løyper på Tverkenveien helt opp til myra etter Tverråsjuvet, der har de merkelig nok snudd istedetfor å kjøre videre Skimtrunden. Lier har kjørt til varden og Tverråsrunden, den løypa var hard og uten sporsetting. Veldig bra forhold i terrenget oppe på åsen.

Anonym sa...

Det står i nettavisa til dt at det er kjørt løyper fra Landfalltjern til Tverken. Bilde av flotte spor😃

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk