søndag 18. januar 2015

En liten oppdatering søndag kveld

Det er svært varierende forhold i marka - flotte forhold - nesten tørt i Eikseterområdet, nesten bart nede i dalen. På Konnerud er det fine frohold for skøyting, men ikke klassiskspor (et par hundre meter).

De ter i Lier de beste forholdene er - det er kjørt fra Kanada til Ulafoss, Fallet og Nykjua, og her er det gode forholdm tatt i betraktning at det kun ligger drøyt 20 cm snø.

Men nå er det meldt snø mer eller mindre hele uka, og stort sett minusgrader, så nå kommer også Drammen til å kjøre, sannsynligvis allerede i morgen.

Jeg vil komme med daglige oppdateringer nå, dersom forholdene endrer seg.

2 kommentarer:

Skiføret på Konnerud sa...

Ikke så mange som visste etter å ha sett på skisporet.no, at det var skiføret på norsiden av elva http://www.dt.no/N__er_det_skif_re_i_marka-5-57-22740.html

Kaptein Knutsen sa...

Skisporet.no er tydeligvis ikke til å stole på ennå, men mange hadde heldigvis fått med seg at også Drammen og Nedre Eiker har preppet i helgen. En kort løypestatus fra mine egne turer fredag/lørdag/søndag:
Tverkenveien fra Landfalltjern til Tverken, preppet med maskin og flotte spor. Videre opp mot Skimten er det spor ca halvveis, og så pakket såle videre (noe ujevnt) opp til løypene fra Lier, både ved Skimtvarden og Tverråsrunden. Skimtrunden er ikke kjørt såvidt jeg vet. Kamstrup har manuelt satt enkeltspor (av meg og et par andre) fra Tverkenveien, over Langemyr, forbi Gamledammen og til Marimyr/Termometerkrysset. Noen har også tråkket Goliatrunden tilbake i retning Tverken. Fra Turheisen og opp til Kamstrup er det lurt å gå til fots. Nedre Eiker har kjørt scooter og satt spor fra Ulevann og helt til Vrangen, og scootersåle uten spor videre til Marimyr. På Vrangen kommer man inn på løypene som Lier har kjørt. Det er med andre ord mulig å få seg en fin runde.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk