fredag 27. januar 2012

lett snøvær og flotte forhold

det er meldt litt snø i dag, og lett snødryss resten av helga, så vi kan vel ikke regne med den beste gliden, men forholdene ligger uansett til rett for en fltot skihelg!

Oppdatering fredag kveld: I dag har Drammen kjørt hele lysløypenettet sør for Landfalltjern, og har kjørt opp alt nord for tjernet også, inklusive Kamstrupen. Det er også kjørt opp til Sauesetra og Pantegutten-Tverken. I går kjørte Lier har kjørt alt i Eikseterområdet, samt opp til Skimten, Tverråsen og Storsteinsfjell. Modum har kjørt løypene i området Engersetra-Nygårdshøgda-Dypingen. Øvre Eiker har kjørt alt fra Hokksund opp til Øyvann og Snaukollen.

På Konnerud er så og si alt kjørt i dag, inkl Strømsåsen, over Hallermoen, Sagdamrunden ned til Heia og opp Katthusdalen. Det er ikke kjørt til Sirikjerke på en stund.

Det er nå ca -4 grader, fint føre for VR40 (evnt littegrann VR45 i tråkket). Vanlig blå extra fungerer også. Det er en del fuktighet i lufte, ikke minst siden det snør lett, så Rode Weiss vil være et godt alternativ, jeg gikk på det i dag med spikerfeste. Men ikke legg på for tjukt nå, siden snøen er så finkornet og det er lett å få feste. Glider: LF7.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk