søndag 15. januar 2012

Drammen og Nedre Eiker med nye spor i dag

hei, Drammen har i dag kjørt nesten hele løypenettet, både lysløypene og runden på Skimten. Kamstrupen er ikke kjørt, noe som er litt synd, siden Nedre Eiker har kjørt inn til Marimyr via Vrangen, Solbergvann fra Ulevann. Her er mulighetene for de aller fleste turalternativene åpne :-)

Siden jeg ikke er ute nå, så er jeg litt usikker på tempen. Eiksetra termometeret viser 2-3 minusgrader, mens det ser varmt ut på Skimten. Hvis dette er riktig er det litt vanskelig å smøre. altså, -2/3 grader er enkelt, bruk Rode Multigrade (eller violet multigrade som den heter helt nøyaktig), eller VR50 med VR45 øverst. Jeg satser på dette.

Hvis det er rundt 0 grader, så bruker dere en nullsmøring, feks Rode Zero/Violet (denne hette zero et år, det er den tuben jeg fremdeles har ;-) ), eller VR50 med VR55 på toppen.

Oppdatering: i følge kommentar, så er det ikke plussgrader i høyden, og smøring for tørrsnø, feks blå extra, eller feks VR45 og Rode multigrade vil fungere utmerket.

God tur!

1 kommentar:

Geir Arne Bore sa...

Blå ekstra satt som et skudd på Skimten, ikke varmegrader der.Bare litt glatte spor i Spiral-området

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk