fredag 31. desember 2010

Årets siste skitur..

Turrapport: Da er det nyttårsaften, og årets siste skitur ble lagt til ukjente trakter, i hvert fall for meg vinterstid: Røysjømarka. Løypene starter nede på jordene på Kniveåsen og snirkler seg opp i marka på gammeldagse, smale spor, med mange små og store bakker, kuler og kratt. Ganske krevende løype vil jeg si, særlig nedover. Og jeg tror ikke løypene vil bli godt besøkt før man gjør et bedre arbeid med å gjerne busker og småtrær.

Men det var riktig så eksotisk - mange løyper nå om dagen er så strigla, så det er gøy å gå litt i utfordrende løyper. Bare så synd at man går langs med Lindum i et par kilometer.. Men utsikten over Skoger og Sanda, med Vestskauen i bakgrunnen er veldig flott. Dessuten så ser man Finnemarka med Storsteinsfjell i horisonten på hjemturen. Jeg kommer nok tilbake, selv om Finnemarka er hakket flottere :-)

Nye spor: Av nye spor, så er det i dag kjørt i hele løypenettet til Drammen, inklusive rundene på Skimten, Tverråsen og Kamstrupen-Goliaten. Lier har også kjørt hele løypenettet både fra Eiksetra og Kanada, samt forbindelsen forbi Lelangen ned til Saga, så alle mulighetene er åpne for en flott nyttårstur.

Smøretips: Det er varmere nå, kun ca -3 grader i høyden. Dette betyr at VR45 eller Rode multigrade vil fungere bra. Det er også lurt å smelte inn et tynt lag grunnvoks i bånn. LF 8 glider.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk