torsdag 9. april 2009

Kjører løyper etter regnværet

Det er i dag 2 varmegrader, i går snødde det over 600 m.o.h. Drammen kjører i dag mesteparten av lysløypenettet på Spiralen (ikke kanonveien eller ned til bebyggelse), samt rundene på Tverråsen og Skimten. Lier har kjørt Eggevollen-Eiksetra og kjører hovedløypene rundt Eiksetra nå på morgenen. De kjører opp til Skimten, men ikke runden på Storsteinsfjell fordi det er for vått på myrene. Kanada vil heller ikke bli kjørt resten av påsken.

Det har regna en del, noe som betyr at snømengden har minka, men forholdene skal fremdeles være brukbare. Jeg kommer tilbake med mer dersom flere kommuner kjører løyper.
Blogglisten

2 kommentarer:

Bård Haflan sa...

Var ute samtidig med løypemaskinen på Skimtrunden og Tveråsrunden i dag tidlig. Løypemaskinen kjørte seg fast rett ved sørligste krysset man tar av til Tveråsrunden. Jeg ser av skisporet.no at han kom seg løs og at maskinen står nede i Sparavollen igjen, men det kan nok bli en av de siste gangene han kjører opp Tveråsrunden.

takk for en veldig god blog forresten. Bruker den flittig til å sjekke føre og smøretips

hilsen Bård

Gunnar Schei sa...

han kjørte seg fast ved myra? typisk det nå på tampen av sesongen når det har regna en god del.. Kan tyde på at påsken er siste perioden med spor i drammen, Lier pleier å holde på litt til. Jeg ser at det er meldt kaldt om natta fra helga igjen, så da øker jo sjansene :-)

takk for info!

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk