søndag 2. november 2008

Drømmesøndag i Finnemarka!

Etter fredagens korte tur, lå forholdene til rette for en langtur i dag (søndag), med klart og kaldt vær, strålende solskinn og flotte løyper med utgangspunkt fra P-plassen Kanada.

Undertegnede tok fram et par gamle velbrukte ski, strøk på et lag LF8, og la på noen lag VR45. Formen var overraskende god, og løypene hadde blitt bedre pga stor utfart i går. Det gikk veldig lett opp til Ulafoss, selv om det var litt trått enkelte plasser (litt grus bidro til dårligere glid..)

På vei opp den siste bakken mot Nykjua hadde sola fått tak, det var flere grader varmere, og sporene var litt glatte. Her kunne man sikkert med fordel ha brukt VR50, men det ville ikke vært så bra lenger nede i lia. Videre ned mot Saga skifta forholdene etter som løypene lå i sola eller ikke, men jeg hadde stort sett brukbart feste (husk tyngdeoverføring hehe). Det kan tenkes at det vil bli temmelig hardt i Nykjuaområdet når natta kommer, og jeg tror det må komme mer snø før man kan sette nye spor, men hvem veit?? Mye folk ute, fra hele det sentrale Østland, særlig mange skiungdommer fra Oslo :-)

Takk til M. Klippenberg for bilde fra langrenn.com Synes det ser ut som om bildet er tatt på vei ned mot Saga. Smøretips: LF8 og VR45, med VR 50 under.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk