lørdag 15. januar 2022

Brukbare forhold fra Kanada

De siste dagers varierende temperaturer, fønvind, regn og deretter kulde har fjerna mye snø i marka. Det er fremdeles bra på kunstsnøen på Martinsløkka, og brukbart flere steder hvor det er kjørt mye tidligere.

Det er kjøt opp til Svarthamna, og her er det ok forhold. De beste forholdene på natursnø finner du i omrpdet oppe ved Nykjua. Du kan gå fra Kanada (litt snaut nederst) og det blir bedre og bedre oppover. Oppe i høyden er det overraskende bra, så tipset for søndagsturen er å parkere på Kanada og gå innover her.

Det er i stor grad klisterføre nå, universalklister fungerer bra, men det kan være isete flere steder så vær forsiktige.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det står på lierski at veien i Svarthavna er brøytet av statsskog pga skogsdrift og at den vil forbli brøytet resten av vinteren. Er det noen som vet hva de mer presist snakker om her, blir det ikke skiløype i vinter fra Solvang til Svarthavna, evnt hva med Grunntjern-Løkendemningen, Svarthavna-Vrangen? Om dette stemmer er det temmelig drøyt av statsskog. Da forsvinner all mulighet til å ta f.eks Ulevannsrunden. Og hvor langt opp fra Svarthavna driver de på? Det er ikke mange år siden veien var brøytet mellom Vrangen-Solbergvann, også det var et utilgivelig inngrep i skisesongen. Om det skal foregå slik må vi få laget skitraseer utenom disse veiene. Nå er statsskog forøvrig ikke akkurat kjent for å ta godt hensyn til natur og friluftsliv..

Daniela sa...

takk dr Ellen for tjenesten du gjorde meg. Jeg er veldig spent fordi leietakeren min endelig har betalt tilbake 2 års husleie. Betalte pengene og nå er de ute av huset mitt. Jeg hadde ikke vært i stand til å samle inn disse pengene fra ham uten deg. Jeg tok ham til retten, men de ga ham lang tid på å betale ned gjelden, men takk for at du fikk ham til å betale tilbake på kort tid. Jeg lover at jeg vil fortsette å vitne på nettet og overalt om ditt kraftige arbeid. Hvis du har noen av følgende problemer, kontakt Dr. Ellen via WhatsApp: +2348106541486
E-post: ellenspellcaster@gmail.com
1) utroskap
2) vedvarende skyldnere
3) vedvarende leietakere
4) sen nedbetaling av lånet
5) narkotikaavhengighet
6) dårlig seksuell ytelse
7) gjentatt abort
8) infertilitet
9) Forfremmelse på jobb
10) magisk ring
11) Skilsmisse
12) Få tilbake eksen din
13) Bryt besettelse
14) Gå tilbake til Sender Spell
15) Beskyttelsesformler
16) Lucky Charm
17) Staver for lottogevinster
18) homofile kjærlighetsformler
19) Lesbiske kjærlighetsformler Uansett hvilke problemer du har, vil Dr. Ellen hjelpe deg.
WhatsApp: +2348106541486
E-post: ellenspellcaster@gmail.com

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk