fredag 22. januar 2021

Nye spor i uværet

Som vi alle har merka så var været vært litt lite samarbeidsvillig det siste døgnet, med mye vind, bøss i løypene og noe trebrekk (selv om snøen stpt sett har ramla av trærne noe som egentlig er mest positivt). Det trengs å kjøre nye spor, og dette er i gang både i Drammen og Lier. Eikseterområdet er kjørt og de er på vei over mot Lelangen og Saga nå. Drammen er i gang med Kamstrupen etter å ha kjørt Skimtrunden.

Det er +2 grader og fremdeles regn og sludd. Jeg mener det er klisterføre pr nå, men vi får se hvordan det blir utover dagen når det skal bli noe kaldere og det skal skifte til snøvær. I så fall er det nullføresmøring som gjelder.

2 kommentarer:

Megalep sa...

Er det ikke litt underlig at de kjører rett etter et så tungt regnvær, jeg mener de pleide å la det være og vente til det ble litt kjøligere og til noe av vannet fikk rent unna. Snøen klapper vel mer sammen når de kjører på den når den er helt mettet av vann. Skal ut i morra så får se da hvor mye som har overlevd av løypene som ligger lavere enn f.eks Tverråsen, forventer en del overvann på myr og vannsig her og der. Blir garantert felleski på første turen etter sånt vær;-)

Megalep sa...

Ikke spesielt bra med feller i dag. Isete og ujevne spor på Kamstrup og områder i tilsvarende høyde selv om det var nykjørt. Tørrere snø på Tverråsen så klister idag ville blitt en utfordring men gitt godt feste i de lavereliggende områdene. Greit å gå over Vrangen, knapt noe overvann men stavene går et stykke nedi.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk