onsdag 30. januar 2019

Flotte forhold nå - de fleste steder

Det kom jo betydelige mengder snø på søndag og mandag, så nå har vi over en halvmeter, noe som gjør at de fleste løyper kan kjøres med ganske gode forhold.

I går og i dag har derfor de aller fleste løypene blitt kjørt. Nå som løypene har satt seg litt er dte også gode forhold - det var litt løst for et par dager siden. Det er som sagt kjørt i hele hovedløypenettet, til og med fra Avdal til Garsjø, samt ned mot Undersrud, løyper som ikke kjøres så veldig ofte.

Det er meldt mer snø de neste tre dagene, så nå blir det drømmeforhold i hele marka.

Pr nå er det rundt -10 grader, og nykorna snø, så jeg ville valgt en kald blå variant voks, samt ski med fin slip, for å få litt bedre glid. Feste bør være helt uproblematisk med en blå variant nå.

God tur!

7 kommentarer:

Megalep sa...

Ser at Lier har kjørt løypa fra nordenden av Lelangen over Trettekollens sydside til tjuvtjern på løypa mellom Svarthavna og Langvann. Håper de tar den etter snøfallet også, den er ganske fin selv om den går under kraftledningen et stykke, det blir mulighet for en runde om Lelangen og ikke bare tur-retur dit for de som ikke skal videre retning Saga.
Det er også å håpe at Eiker kjører Gladbakk helt fra 800 meter'n og ikke bare fra skytebanen, så vi får en kobling mellom Åssida(800meter'n) og marka. Det snør heftig på Aronsløkka nå, dette blir ikke bare bra men veldig bra:-)

Megalep sa...

Gått fra turheisen inn Kamstrup og Goliat til tverken og Skimtvarden, ned til toppen av Driterbakkene og tilbake via Tjuvtjern. Mye snø og igjensnødde spor selv om det nettop var kjørt. Har gått opp løype i dypsnøen over Tjuvtjernet. Dette blir bra når forholda roer seg.

Anonym sa...

Flotte forhold nå. Noen som vet hvorfor Klemmerhøgda ikke blir kjørt opp?

Anonym sa...

Klemmehøgda og Gladbakk burde stå for tur for oppkjøring nå ja.
Mye overvann på tjerna nå, vrangen-løken anbefales ikke.

Anonym sa...

Gladbakk kjørt opp i dag.

Anonym sa...

Hei. Nydelig i marka nå!
Jeg har et spørsmål som jeg tror jeg har stilt før, men husker ikke svaret.
På skisporet.no er det alltid grått fra Årbogen mot Lampetjern. Er det kun pga dårlig dekning, eller kjøres det ikke oppover der?
Mvh Joe

Megalep sa...

Joe:
Jeg har ikke gått den løypa selv, men ser at den er kjørt "i begge ender" - fra Årbogen og nordfra oppe ved Ulevannsområdet. Det er ikke logisk at den slutter i ingenmannsland, så enten er dårlig dekning på gps, som jeg ikke tror er årsaken da de i slike fall pleier å "fargelegge" den i etterkant, eller at traseen er omlagt i forhold til slik den er tegnet på kartet skisporet.no. Jeg mener å huske fra et annet sted at den da ikke blir markert som oppkjørt, tror det var da Kamstrup ble lagt om at vi fikk det fenomenet at gamletraseen da hele tiden var gråfarget på skisporet.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk