fredag 13. januar 2017

Flotte forhold i høyden - mange steder

Det kom ganske mye snø i høyden onsdag kveld. Jeg var ute i Eikseterområdet i går og fant tørrføre fra Eiksetra til Svarthamna - overraskende mye snø og godt føre. Det er litt hardt og isete under den siste snøen, så det varierer litt. Det er isete enkelte plasser. Men i all hovedsak så er det tørrføre her oppe.

Det ble kjørt fra Eggevollen til Eiksetra-Solvang, Løken og Svarthamna. Her er det flotte forhold. Akkurat nå er det blåswixføre og -9 grader.

I tillegg ble det kjørt i Ulevannsområdet i går. Jeg kjenner ikke tilstanden på løypene, men det rapporteres om at det er satt spor for klassisk og skøyting. Men regn med varierende forhold her.

Som vanlig er det kjørt på Konnerud. Det er fine forhold også her, men her snakker vi om kunstsnø i hovedsak.

Jeg kommer tilbake med mer lørdag morgen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gikk fra Kanada, Nykjua og til Åsvanna i kveld. Veldig tynt snølag oppe på is i begynnelsen, men ingen grus. Etter en drøy km var det sporsatt. Litt gjennomslag av is i begynnelsen , men veldig bra etter ca 4 km. Fra Nykjua og innover var det supert. Faste spor, minus 8 og blå ekstra ! Herlig

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk