tirsdag 31. januar 2017

Flotte forhold fra Kanada

Det er veldig flotte forhold fra Kanada nå, med et løypenett mot Fallet, Nykjua og Saga på ca 50 km. Det har kommet litt nysnø også, som har gjort at det er fine forhold helt ned til parkeringsplassen. Merk at det da er snakk om den nye parkeringsplassen, ikke den gamle.

Det er også bra forhold på Eiksetra-Svarthamna og på Konnerud. Samtlige spor nevnt her i dag ble kjørt i går.

Litt utfordrende å smøre, men det er nok tørrføre i høyden nå, selv om det kan være blandingsforhold på kunstsnøen. Jeg ville forsøkt meg med Rode multigrade fra Kanada - på med hodelykta!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Gikk hele traseen i dag. Funka veldig bra med isklister i bunn og Start Universalklister over. Toppers forhold! Emil

Unknown sa...

Jeg gikk fra Kanada kun med isklister, gikk greit nok, det er noe isete frem til Fallet. La på tørrvoks etter 20 km. Det er virkelig fint oppe ved Nykjua-Åsvanna og traktene deromkring!

Anonym sa...

Hvor er den nye parkeringsplassen i forhold til den gamle?

Anonym sa...

Hvordan er det nederst, grus eller is ?
Mulig å skrense og stoppe fint uten å legge seg ned? ;)
atle

Dagis sa...

Den nye parkeringsplassen: Kommer du fra Drammen fortsetter du et par hundre meter etter den gamle parkeringsplassen, krysser Solbergelva og tar første til venstre etter dette. Det er skiltet. Denne grusveien følger du ca. 500 meter. Lett synlig.

Fullt mulig å skrense og stoppe fint i kontrollerte former nederst. No stress.

Anonym sa...

tusen takk, da kan jeg rapportere om at det er bedre enn Hemsedalsfjellet var i helga. Jeg måtte ta av skia selv i slake nedoverbakker, første gang jeg har gjort på 40 år.
Atle

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk