lørdag 19. februar 2011

Fantastiske forhold i Drammens løypenett

Det er flere enn meg som har fått med seg at Drammen ahr vært usedvanlig ivrige etter å kjøre løyper i år. Jeg tror Bjørn Ringstad og gutta er ute hver eneste dag!

I dag var edt flotte forhold, og jeg fikk med meg så og si hele løypenettet sør for Skimten, samt en sving innom Nedre Eiker. Etter å ha starta i Kamstrupen tok jeg Marivann rundt, en veldig fin løype i småkupert lende, med myrer, furuskog og småvann på alle kanter. En veldig trivelig runde som kan anbefales!

Møtte forøvrig en Kuzmin-kar i dag, som skrøt veldig av dette. Jeg gikk på de samme skia som under Hauern forrige helg (har ikke gjort noe med den siden da), og jeg gled voldsomt mye bedre, selv om han gled greit i fra det som var av typiske "Tverken-skiløpere". Tror nok ikke Kuzmin fungerer godt nok på kaldt føre, men det er klart at en ren såle fungerer bedre enn en dårlig behandlet såle.

Så forøvrig i nyeste Vasalöparen en lengre artikkel om Kuzmin. Den får jevnt over god omtale, men det er kun i kombinasjon med fluorpulver. Og da er vel mye av vitsen borte? Debatten raser sikkert videre :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Kuzmin er et utmerket alternativ for de som ikke er spesielt flinke på prepp eller ikke ønsker å bruke så mye tid på skia. Fint alternativ på treningsski for aktive også. Kuzmin er lett, tar lite tid og etter litt trening kan man få ganske så gode ski på alle forhold (anslår 90% av godt prepparerte ski på egen erfaring).

Husk at kuzmin kommer i flere varianter og på kaldt føre er det kuzmin cold som gjelder. Det er klart at en kuzmin-ski også kan preppes bra og mindre bra.

Hilsen en som har begge deler ;)

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk