søndag 21. mars 2021

Ganske trå snø

Snøen er ganske trå, i går var det mange som kommenterte at de hadde veldig dårlig glid. Kombinasjonen relativt finkorna snø som kommer fram når kan freser og kjører på nytt, samt ganske varmt i lufta og dermed våt snø etter solpåvirkning, gir ganske trå forhold. Det vil bli bedre når snøen blir mer omdanna og grovere. Best glid på ettermiddag og kveld, men en relativt grov struktur i skiene som kan lede vannet vekk vil hjelpe.

Det er klisterføre, selv om det enkelte plasser i skyggesider og i høyden kan være såpass finkornet at tørrvoks kan fungere faktisk. Samtidig er det ganske fuktig snø feks på Tverråsen. Jeg vil anbefale Swix KX40s klister, som håndterer blandingssnø godt.

Lier har kjørt Eikseterområdet, inkl Tverråsen og Storsteinsfjell. Drammen har kjørt de aller fleste løypene fra Spiralen og opp til Skimten inklusive Kamstrupen. Gamle Nedre Eiker har kjørt Ulevann-Solbergvann og ned Kamstrupen til Marimyr hvor man møter Drammens løypenett

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk