torsdag 22. mars 2018

Fine forhold - men plussgrader

Da er nok den delen av vinteren som preges av mange kuldegrader både dag og natt over for denne gang. Vi ser at selv om det kan være noen minus (og noen ganger mange minusgrader) på natta, stiger tempen på dagtid - noe som er naturlig nå som vi nærmer oss påske og slutten av mars.

Pr nå er det ca +4 grader i skogen og strålende sol, noe som betyr at snøen varmes opp og endres konsistens. Fra nå av vil jeg anbefale klister - typisk så vil et universalklister fungere godt. Merk at det er ganske finkorna snø flere plasser, så det er vanskelig å treffe 100%. Det finnes noen klistertyper som håndterer blandingsføre, feks Swix KX40s.

Det er satt nye spor mange steder i dag:
- Drammen, Sparavollen-Tverken-Skimten og Kamstrupen.
- Lier, Eiksetra-Kanada, samt ut til Fallet
- Modum, Sponevollen-Hovlandsfjell
- Konnerud: Skistadion og på Vestskauen

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk