fredag 8. desember 2017

Noen nye spor

Hei alle! Det er jo ikke perfekte forhold akkurat nå, men det er satt nye spor et par steder:
- Kanada-Nykjua-Saga
- Eggevollen-Eiksetra-Svarthamna

Det er Konnerudrennet i helga, så både i morgen (lørdag) og søndag vil det være fullt av barn i løypene. Da må vi nesten legge turen andre steder.

Akkurat nå er det klisterføre - universalklister, men det skal endre seg værmessig fra i morgen med kaldt og klarere vær.

Oppdater gjerne, jeg er veldig interessert i forholdene fra Kanada

5 kommentarer:

Bent Luther sa...

Var ute en tur i ettermiddag. Det er meget dårlige forhold fra Eggevollen. Stein og jordklunper stikker frem og det er hardt. Farlige utforkjøringer,særlig ved Solvang. Fra Garsjø til Svarthamna er det gode forhold og selvsagt er det bra på kunstsnøen ved Martinsløkka.

Universalklister ga noe om enn begrenset feste.

Runar sa...

Gått en tur til fots opp til Langemyr og løypetraseene i området der/ litt inn Kamstrup for en kikk etter mildværet de to siste dagene. Det var bedre forhold enn forventa mtp snømengden. Løypene er harde selvsagt og ikke særlig brukbare men det har minket vesentlig mindre på snøen i dem og i terrenget i området enn jeg hadde frykta. Sporsettingen er inntakt og det er ikke store bare åpne områder i løypene, dog noe mer kvist og sånt som stikker opp en tidligere. Litt nysnø nå så blir dette bra med en fast fin såle. Da er det sannsynligvis slik videre inn Tverrås-Skimten også.

Aud sa...

Noen som vil komme med smøretips for Kanada og innover for i morgen? Er det klister eller voks som gjelder?

Runar sa...

Aud:
I morgen må det være klister som fungerer best, mulig med litt voks oppå, spørs om de freser løypene eller ikke i morgen. Det har vært veldig mildt så sporene er nok glatte der som ellers i marka. Jeg ville lagt på ett lag klister og sett an løypene når jeg kom dit og så evnt lagt litt voks oppå der og da om det er nyfrest og snøen virker finkornet og tørr.

Anonym sa...

Utrolig bra i Kanada-området. Endel bøs i starten, men det blir bare bedre og bedre innover. Gikk til Saga og Åsvanna.
Hadde violett klister + blå ekstra. Det var kaldere og finere snø enn forventet, så klisteret ble litt aggressivt. Tynt lag med isklister, evt grunnvoks + tørrvoks hadde nok vært litt bedre.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk